Yazar "Kaya, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe eTwinning projelerinin öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerine etkisinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2022) Kaya, FatihBu araştırmanın temel amacı eTwinning projelerinin, öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Bu çalışma, sıralı açıklayıcı karma desende tasarlanmış bir araştırmadır. Araştırmanın nicel boyutunun evrenini Malatya ilinde 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında devlet veya özel okullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 158'i eTwinning projelerine katılan öğretmen olmak üzere toplam 340 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunun katılımcılarını ise eTwinning projelerine katılmış 15 gönüllü öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri Marmara Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği ile; nitel verileri ise araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde bilgisayar destekli programdan ve içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, eTwinning projelerine katılan öğretmenlerle katılmayanların eleştirel düşünme eğilimi puanları arasında, katılanların lehine anlamlı bir fark çıkmıştır. eTwinning projelerine katılan öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerinin çok yüksek olduğu görülmüştür. eTwinning projelerine katılan öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerinde cinsiyet ve eğitim durumları değişkeni açısından anlamlı farklılık görülmezken, kalite etiketi alma durumuna göre "gerçeği arama" alt boyutunda ödül alanlar lehine anlamlı bir fark çıkmıştır. Branş değişkenine göre ise "akıl yürütme", "yargıya ulaşma", "kanıt arama", "sistematiklik" boyutlarında ve ölçeğin "toplam"ında dil grubu derslerine giren öğretmenler lehine anlamlı farklar gözlemlenmiştir. Yaş ve kıdeme göre anlamlı ilişki bulunmazken; eTwinning projelerine katılım sayısı ile "gerçeği arama" alt boyutu puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. eTwinning projelerinin eleştirel düşünmeye katkısına ilişkin olarak, katılımcılar eTwinning projelerinin "dogmatizmden uzak ve özgün düşünebilmeyi", "sonuç odaklı olmayı, doğru idrak, tahlil ve değerlendirme yapabilmeyi", "bilimsel araştırma becerisi kazanmalarını" sağladıklarını belirtmişlerdir. Elde edilen bulgu ve sonuçlara dayalı olarak eTwinning projelerinin iller bazında teşvik edilmesi ve yaygınlaştırılması, Web-2 araçlarının kullanımı ve derslere entegrasyonuyla ilgili eğitimler verilmesi ve eTwinning projelerinin öğretmenlere yaratıcı düşünme, problem çözme gibi katkılarının da araştırılması önerilmektedir.Öğe İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZGÜRLÜK DEĞERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI(2021) Kaya, Fatih; Akpınar, ErdalÖz Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin özgürlük değerine ilişkin tutumlarını belirlemektir. Araştırmada karma yöntem tasarımlarından, açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Bu desende araştırma nicel ile başlayıp, nitel ile devam eder. Araştırmanın çalışma grubu, nicel ve nitel süreçler için ayrı ayrı belirlenmiştir. Araştırma evreni, 2019-2020 öğretim yılında Malatya il merkezindeki ilkokul ve ortaokullarda sosyal bilgiler dersinin okutulduğu sınıflardır. Araştırmanın örneklemini ise, bu evrenden basit seçkisiz örnekleme yolu ile belirlenen 1249 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel verileri, amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan maksimum çeşitlilik örneklem türü ile elde edilmiştir. Bu kapsamda toplam 24 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Araştırmanın nicel verileri Sosyal Bilgiler ile İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Değerlerine İlişkin Tutum Ölçeği, nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşme formunda öğrencilere; “Özgürlük sizin için neyi ifade ediyor?” sorusu yöneltilmiştir. Nicel veriler betimsel ve çıkarımsal istatistiki yöntemler, nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ilköğretim öğrencilerinin özgürlük değerine ilişkin tutumları yüksek derecede olumlu olup; sınıf, başarı durumu, kardeş sayısı, kitap okuma alışkanlığı ve okulun bulunduğu muhitin sosyoekonomik düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir.Öğe Investigation of The Relationship Between Secondary School Students' Comprehensive Awareness Levels And Academic Motivations(2019) Kaya, Fatih; Kırbaç, MetinThe main purpose of this study is to investigate the relationship between the level of cognitive awareness and academic motivation of middle school students. In the study, the correlational and causal comparison model was used. The study population consisted of 32516 students in secondary schools in Malatya province. Yesilyurt and Battalgazi Merkez districts and in 2017-2018 academic year, the sample consisted of 400 students determined by easy accessibility method. Sampling method of the study was based on the method of easy accessibility. The first part of the measurement tool used in the research consists of the demographic information of the participants. In the second part, the two-dimensional (metacognitive knowledge and metacognitive) developed by Sperling, Howard, Miller and Murphy (2002) translates the Turkish version of the tarafından metacognitive awareness inventory version B for young people, into Turkish. and Aydın and Ubuz (2010) 's Metacognitive Ability Inventory. In the third part of the study, iler Academic Motivation Scale asyon developed by Bozanoğlu (2004) was used in order to determine the academic motivation levels of secondary school students. Some of the findings obtained from the study are; There is a low level and meaningful relationship between the students' metacognitive awareness levels and their academic achievement in a positive, low level and meaningful relationship between academic motivation levels and the time spent on social media in a negative way, with a low level and a meaningful relationship. It is stated that there is a high and significant relationship between the two groups.Öğe Investigation of The Relationship Between Secondary School Students' Comprehensive Awareness Levels And Academic Motivations(İnönü Üniversitesi, 2019) Kırbaç, Metin; Kaya, FatihBu araştırmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin bilişüstü farkındalık düzeyleri ile akademik motivasyonları (güdülenmeleri) arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel yöntemli ilişkisel (korelasyonel) ve nedensel karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini; Malatya ili Yeşilyurt ve Battalgazi Merkez ilçelerinde bulunan ortaokullarda 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan toplam 32516 öğrenci oluştururken, örneklemini ise uygun örneklem yöntemi ile belirlenen 400 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçme aracının birinci bölümü katılımcıların demografik bilgilerinden oluşmaktadır. İkinci bölümde ise Sperling, Howard, Miller ve Murphy (2002) tarafından geliştirilen, iki boyutlu olan (bilişüstü bilgi ve bilişüstü düzenleme) “Küçükler için üstbilişsel farkındalık ölçeği B formu”nu (Junior metacognitive awareness inventory version B) Türkçe’ye çevirip gerekli güvenirlik ve geçerlik çalışmalarını yapan Aydın ve Ubuz (2010)’un Bilişüstü Yetiler Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise ortaokul öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerini belirleyebilmek amacıyla Bozanoğlu (2004) tarafından geliştirilen “Akademik Güdülenme Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda ulaşılan bulgulardan bazıları: Öğrencilerin bilişüstü farkındalık düzeyleri ile akademik başarıları arasında; pozitif yönde, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu, akademik motivasyon düzeyleri ile sosyal medyada günlük geçirilen zaman arasında; negatif yönde, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu ve akademik motivasyon düzeyleri ile bilişüstü farkındalık düzeyleri arasında ise pozitif yönde, yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu şeklinde ifade edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Bilişüstü farkındalık, Akademik güdülenme, Ortaokul öğrencileriÖğe KUTADGU BİLİG'DE TÜRK YEMEK ADABI VE KÜLTÜRÜ(2017) Akpınar, Erdal; Kaya, FatihÖz: Yaklaşık beş bin yıllık bir mazisi olan ve dünyanın dört bir yanına dağılarak, farklı adlarla birçok devlet kuran Türk milleti, zengin ve köklü bir kültüre sahiptir. Kutadgu Bilig de bu zengin ve köklü kültürün mihenk taşlarından birini oluşturmaktadır. "Millet; ortak kültür, geçmiş, tarih ve yaşanmışlıkların tezahürüdür" sözünden hareketle, asırlardır birçok alanda Türk kültürüne rehberlik etmiş olan ve Yusuf Has Hacib tarafından kaleme alınan Kutadgu Bilig'i, Türk yemek adabı ve kültürü açısından incelemeyi gerekli bulduk. Çünkü Türkistan'dan Anadolu'ya ve birçok coğrafyaya yayılan Türkler, uzun tarihsel geçmişleri ve birikimleri nedeniyle zengin bir yemek kültürü oluşturmuşlardır. Söz konusu bu değerlerin gelecek nesillere aktarılmasında ise Kutadgu Bilig başucu kitap niteliği taşımaktadır. Fakat birçok dile tercüme edilmesine rağmen hala el değmemiş bir hazine gibi karşımızda durmaktadır. Kutadgu Bilig'i Türkçeye ilk tercüme eden ve derleyip günümüze ulaşmasını sağlayan Reşit Rahmeti Arat eser için, "Türk gençliği bu kitabı anladığı zaman, Türkiye kurtulacaktır" demiştir. Bu araştırmanın amacı, Türk kültür tarihinin başyapıtlarından birisi olan Kutadgu Bilig'i Türk yemek adabı ve kültürü bağlamında değerlendirmektir. Bu kapsamda Türk yemek adabı ve kültürü ile ilgili Kutadgu Bilig'de var olan beyitler belirlenmiş ve bu beyitler konumuza kaynaklık edecek şekilde değerlendirilmiştir. Çalışma; tarama modelinde olup, doküman incelemesi yöntemine dayalı olarak yapılmıştırÖğe KUTADGU BİLİG'E GÖRE LİDERDE BULUNMASI GEREKEN TEMEL VASIFLAR(Turkish Studies (Elektronik), 2017) Kaya, FatihÖz: Türk milleti, dünyanın dört bir yanına dağılarak, farklı adlarla birçok devlet kurmuştur. İlkçağlardan bu yana Türklerin kurduğu devlet sayısına baktığımızda da bunu somut olarak görmekteyiz. Öyle ki Türk Milleti'nin tarihi süreç içerisinde kurduğu devlet sayısına baktığımızda, neredeyse diğer bütün milletlerin kurduğu toplam devlet sayısına eşit olduğunu söyleyebiliriz. Bu tarihi geçmiş bize zengin ve köklü bir kültür armağan etmiştir. Kutadgu Bilig de bu zengin ve köklü kültürün mihenk taşlarından birini oluşturmaktadır. Yusuf Has Hacib tarafından kaleme alınan ve "Devlet Yönetme Bilgisi" anlamına gelen Kutadgu Bilig'in Türk yönetim biliminin oluşum ve gelişiminde büyük katkısı olmuştur. Bununla birlikte eser, Türk devlet yönetim geleneklerini meydana getiren, ilk Siyasetname türü eserimiz olması bakımından da önemlidir. Bu yönüyle kendisinden sonra gelen hükümdarlara başucu kitabı olmuştur. Fakat birçok dile tercüme edilmesine rağmen hala el değmemiş bir hazinedir. Kutadgu Bilig'i Türkiye Türkçesine kazandıran ve derleyip günümüze ulaşmasını sağlayan Reşit Rahmeti Arat eser için, "Türk gençliği bu kitabı anladığı zaman, Türkiye kurtulacaktır" demiştir. Bu araştırmada, Türk kültür tarihinin başyapıtlarından birisi olan Kutadgu Bilig, liderlik temel vasıfları açısından değerlendirilmiştir. Bu kapsamda liderlikle doğrudan ilintili olan beyitler, Kutadgu Bilig'de bulunduğu şekliyle tespit edilmiş ve bu beyitler konumuza kaynaklık edecek şekilde ele alınmıştır. Daha sonra bu beyitler temel liderlik özellikleri açısından yedi başlık altında sınıflandırılmıştır. Sınıflandırılan beyitler; günümüz liderlik anlayışı açısından, ayrı ayrı değerlendirilmiş ve araştırma sonucunda, Kutadgu Bilig'in yazıldığı dönem liderlik anlayışı ile günümüz liderlik anlayışı arasında birçok alanda benzerlik olduğu tespit edilmiştir.Ayrıca araştırma sonucunda elde edilen verilere bağlı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Çalışma; tarama modelinde olup, doküman incelemesi tekniğine dayalı olarak yapılmıştır. Bu çalışma milli hafızaya duyarlı bireyler yetişmesinin yanı sıra daha güvenilir yöneticiler, liderler, eğitimciler yetiştirilmesi açısından da son derece önemlidir. Ayrıca bu çalışma, bundan sonraki bilimsel çalışmalarda, konuyla ilgilenenlere bilimsel veri oluşturması, vizyon kazandırması, öneriler ve yol göstermesi açısından da dikkate değerdir.Öğe Kutadgu Bilig'e göre liderlik eğitimi(İnönü Üniversitesi, 2015) Kaya, FatihBu araştırmanın amacı, Türk kültür tarihinin en önemli kaynaklarından birisi olan Kutadgu Bilig'i liderlik eğitimini açısından değerlendirmektir. Bu kapsamda ilk olarak, Türk devlet anlayışına, Türk devlet düşüncesinin temel öğelerine (istiklâl, kut, hâkimiyet, halk), devletin unsurlarına, Türk yöneticilerinin liderlik anlayışlarına, Karahanlı devletine ve çalışmada ana kaynağımız olan Kutadgu Bilig'in ana hatlarına kısaca değinilmiştir. Daha sonra lider ve liderlik tanımlarına, Yönetici ve lider arasındaki farklara, temel liderlik özelliklerine, liderlik kuramları ve liderlik biçimlerine kısaca yer verilmiştir. Son bölümde ise liderlikle ilgili Kutadgu Bilig'de var olan beyitler belirlenmiş olup, bu beyitler temel liderlik özellikleri açısından yedi başlık altında sınıflandırılmıştır. Sınıflandırılan beyitler; günümüz liderlik anlayışı açısından, günümüz liderlik biçimleri açısından ve çağdaş liderlik kuramları açısından ayrı ayrı değerlendirilip yorumlanmıştır. Çalışmanın sonunda ise Kutadgu Bilig'in yazıldığı dönem liderlik anlayışı ile günümüz liderlik anlayışı arasında birçok alanda benzerlik olduğu tespit edilmiştir. Bu Araştırma sonucunda elde edilen verilere bağlı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe MALATYA HALKEVİ ÖNCÜLÜĞÜNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN 26 EYLÜL DİL BAYRAMI KUTLAMALARI (1932-1951)(Turkish Studies (Elektronik), 2016) Kaya, Fatih; Aydın, Mehmet Korkud; Aydın, MesutÖz: Halkevleri, 19 Şubat 1932'de kurulan kültür kurumlarıdır. Cumhuriyetin ilk yıllarında Halk eğitiminin tamamlayıcı unsurlarından en önemlisi olan bu kurumlar; 1951'e kadar millî bilincin yerleşmesinde etken olan bir halk okulu görevini yerine getirmiştir. Halkevleri 9 şube halinde örgütlenmiştir. Bu şubeler Dil Tarih ve Edebiyat, Güzel Sanatlar, Temsil, Spor, Sosyal Yardım, Halk Dershaneleri ve Kursları, Kütüphane ve Yayın, Köycülük, Müze ve Sergi Şubesidir. Bu şubeler marifetiyle vatandaşlar birçok hususta bilgilendirilmiştir. Halkevlerinin en önemli çalışmalarından biri de Millî Gün ve Haftaların kutlanması yönelik yapılan faaliyetlerdir. Bayramlar vatandaşlar arasında millî birlik ve beraberliği kuvvetlendirmiş, dayanışma ve yardımlaşma duygularını harekete geçirmiştir. Farklı il ve ilçelerin halkevlerinde aynı coşkuyla kutlanan bu gün ve haftalar Malatya Halkevinde de kutlanmıştır. Kutlamalarda özellikle Dil Tarih ve Edebiyat Şubesi ile Temsil Şubesi büyük katkılar sağlamıştır. Malatya Halkevinde kutlanan millî gün ve haftalar şunlardır: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 19 Mayıs Gençlik ve Spor bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 26 Eylül Dil Bayramı, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk'ü Anma ve Atatürk Haftası ile Tasarruf ve Yerli Malı Haftasıdır. Bu çalışma da Malatya Halkevinin Dil, Tarih ve Edebiyat Şubesinin bir faaliyet alanı olarak 26 Eylül Dil Bayramı etkinliklerini içermektedir. 26 Eylül Dil Bayramı kutlamalara ilişkin yapılan çalışmanın amacı ise Cumhuriyetin ilk yıllarında Malatya Halkevinin kültürel alanda yaptığı faaliyetleri ortaya koymaktır. Bu çalışmada, araştırma modeli olarak Literatür taraması yapılmış olup, arama sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilmiştirÖğe MALATYA HALKEVİ ÖNCÜLÜĞÜNDE KUTLANAN 29 EKIM CUMHURİYET BAYRAMI ETKİNLİKLERİ (1932-1951)(2016) Kaya, Fatih; Aydın, Mesut; Aydın Korkud, MehmetÖz: Halkevleri, 19 Şubat 1932'de kurulan kültür kurumlarıdır. Cumhuriyetin ilk yıllarında Halk eğitiminin tamamlayıcı unsurlarından en önemlisi olan bu kurumlar; 1951'e kadar millî bilincin yerleşmesinde etken olan bir halk okulu görevini yerine getirmiştir. Halkevleri 9 şube şeklinde örgütlenmiştir. Bu şubeler Dil Tarih ve Edebiyat, Güzel Sanatlar, Temsil, Spor, Sosyal Yardım, Halk Dershaneleri ve Kursları, Kütüphane ve Yayın, Köycülük, Müze ve Sergi Şubesidir. Bu şubeler marifetiyle vatandaşlar birçok hususta bilgilendirilmiştir. Halkevlerinin en önemli çalışmalarından biri de Millî Gün ve Haftaların kutlanması yönelik yapılan faaliyetlerdir. Bayramlar vatandaşlar arasında millî birlik ve beraberliği kuvvetlendirmiş, dayanışma ve yardımlaşma duygularını harekete geçirmiştir. Farklı il ve ilçelerin halkevlerinde aynı coşkuyla kutlanan bu gün ve haftalar Malatya Halkevinde de kutlanmıştır. Kutlamalarda özellikle Dil Tarih ve Edebiyat Şubesi ile Temsil Şubesi büyük katkılar sağlamıştır. Malatya Halkevinde kutlanan millî gün ve haftalar şunlardır: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Türk Dil Bayramı, 19 Mayıs Gençlik ve Spor bayramı, 10 Kasım Atatürk'ü Anma ve Atatürk Haftasıdır. Bu çalışmada Malatya Halkevinin Dil Tarih ve Edebiyat Şubesi ile Gösterit (Temsil Şubesi)nin bir çalışma alanı olarak 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı etkinliklerini içermektedir. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarına ilişkin yapılan çalışmanın amacı ise Cumhuriyetin ilk yıllarında Malatya Halkevinin millî birlik ve dayanışmayı en üst seviyeye çıkartan sosyal ve kültürel alanda yaptığı faaliyetleri ortaya koymaktır. Bu çalışmada, araştırma modeli olarak Literatür taraması uygulanmış olup tarama sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilmiştirÖğe Öğretmen adaylarının demokratiklik düzeylerinin incelenmesi(2023) Kaya, Fatih; Doğan, İbrahim Halil; Kırbaç, MetinAraştırmada, öğretmen adaylarının demokratiklik düzeylerini incelemek amaçlanmaktadır. Nicel bir yöntemin izlendiğim araştırmada, tarama ve nedensel karşılaştırma modelleri kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın evreninde içerisinde 11 farklı bölümde öğrenim gören 608 kadın ve 203 erkek olmak üzere toplamda 811 öğretmen adayı ise araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Örneklem belirlenirken de İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde eğitim-öğretime devam eden 11 farklı bölümde öğrenim gören öğretmen adayları araştırmaya dahil edilerek maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Kaya (2021) tarafından geliştirilen “Demokratiklik Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde, “Bağımsız Gruplar T (Independent-Samples T)”, “Tek Yönlü ANOVA (One-Way ANOVA)” ve betimsel istatistik testleri uygulanmıştır. Ayrıca varyansların homojen olmadığı durumlarda, “Welch” ve “Brown-Frosythe” testlerine başvurulmuş ve analizlerin yapılmasında SPSS 26.0 yazılım paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında ise öğretmen adaylarının demokratiklik düzeylerinin oldukça yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe Öğretmenlerin öğretme motivasyonları ile öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(2023) Kırbaç, Metin; Kaya, FatihBu araştırmanın temel amacı; öğretmenlerin öğretme motivasyon düzeyleri ile mesleğe adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada; nicel yöntemli ilişkisel (korelasyonel) ve nedensel karşılaştırmalı araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Malatya ili Yeşilyurt ve Battalgazi Merkez ilçelerinde bulunan okullarda 2022-2023 öğretim yılında çalışmakta olan toplam 11000 öğrenci oluştururken, örneklemini ise basit seçkisiz yöntemle belirlenen 240 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi belirlenirken basit seçkisiz örnekleme yöntemi esas alınmıştır. Yeşilyurt ve Battalgazi merkez ilçelerinde olmak üzere biri ilkokul ikisi ortaokul ikisi lise toplamda beş adet okul araştırma kapsamına alınmışlardır. Özel ortaöğretim kurumları ise araştırma kapsamına alınmamışlardır. Araştırmada kullanılan ölçme aracının birinci bölümü katılımcıların demografik bilgilerinden oluşmaktadır. İkinci bölümde ise Kauffman, Yılmaz Soylu ve Duke (2011) tarafından geliştirilen, Güzel Candan ve Evin Gencel (2015) tarafından Türkçe’ye uyarlanan iki boyut ve 12 maddeden oluşan “Öğretme Motivasyonu Ölçeği” (Motivation to Teach Scale) ile Kozikoğlu ve Senemoğlu (2018) tarafından geliştirilen, üç boyut ve 20 maddeden oluşan “Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeği” (Teacher Professional Engagement Scale) kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan verilerin normallik dağılımına bakılıp, hatalı veya eksik doldurulan ölçekler ayıklanmış olup 252 ölçekten geriye kalan 240 ölçek üzerinden analizler yapılmıştır. Elde edilen veriler, bağımsız gruplar T, Tek Yönlü ANOVA ve Pearson Moment Çarpım Korelasyon testlerine tabi tutulmuştur. Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizleri SPSS 26.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin öğretme motivasyon düzeyleri ile mesleğe adanmışlık düzeyleri arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.Öğe Satisfaction Levels of Social Studies Teacher Candidates with Regard to Distance Education(2023) Kaya, FatihThis study aimed to examine the satisfaction levels of pre-service social study teachers regarding distance education. Based on this purpose, survey and causal comparison models, which are among the quantitative research approaches, were preferred together. The study population consists of students in the Social Studies Teaching undergraduate program. The sample consisted of 238 pre-service Social Studies teachers studying in the Social Studies Teacher Education program at İnönü University, who were selected from the population using the simple random sampling method. The data of the study were obtained by using the "satisfaction scale" developed by Ilgaz (2008). The data collected with the satisfaction scale used to determine the satisfaction of pre-service social studies teachers with distance education were examined for normality before being analyzed. In this direction, skewness and kurtosis values were examined (Gürbüz & Şahin, 2017). It was determined that the skewness and kurtosis values obtained because of the analysis were within the "±1.5" range determined according to Tabachnick and Fidell (2013). The determined values show that the scale data meet the normal distribution criteria. Therefore, unrelated samples t-test and ANOVA, which are parametric tests, were used in the analysis because of the research, it was concluded that the satisfaction levels of pre-service teachers regarding distance education were high.Öğe TÜRKİYE’DE ORTAOKUL 8.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAVRAMINA YÖNELİK METAFORİK FARKINDALIKLARI(Turkish Studies (Elektronik), 2016) Kaya, Fatih; Koçoğlu, ErolÖz: Eğitimde hedeflenen davranış, yetenek, bilgilerin ölçüm ve değerlendirmesi sınavlar yoluyla yapılmaktadır. Öğrenme öğretme sürecinde ölçme aracı olarak betimlenen sınavların sahip temel amacı, öğrencinin kazanımlara ulaşma düzeyini belirlemektir. Öğrencinin kazanımlara ulaşma düzeyi belirlenirken, öğrenciye uygulanacak olan sınavın öğrencilerin gelişim seviyelerine uygun olarak hazırlanması oldukça önemlidir. Öğrencilerin gelişim seviyesi dikkate alınarak hazırlanan bir sınav, öğrencinin kazanımlara ilişkin öğrenme düzeyini belirlemede öğretmen açısından daha güvenilir sonuçlara ulaşmada oldukça önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin seviyelerini ölçmek için gerçekleştirilen bu sınavlar, öğrencinin yaşamında önemli bir aşamadır. Çünkü sınavların sonuçları, öğrenme öğretme sürecinin etkili devamlılığı açısından önemlidir. Sınavlar, aynı zamanda öğrenciyi ders çalışmaya güdülemede etkili olmaktadır. Sınav; öğretmen ve öğrenci için dönüt sağlamakla birlikte eksik ve yanlış öğrenmeleri ortaya çıkartır. Bu araştırmanın temel amacı da, devlet okulu ve özel okula devam etmekte olan ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin "sınav" kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri metaforlar aracılığı ile ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubu Ankara, İzmir, Malatya, Şanlıurfa, Adana, Trabzon ve Bursa illerinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 150'si kadın ve 140'ı erkek öğrenci olmak üzere toplam 290 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırma kapsamında görüşlerine başvurulan ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin "Sınav ............. benzer, çünkü ............." cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda öğrencilerin ürettikleri zihinsel imgelerle onların sınav kaygısı da ortaya çıkmıştır Başlık (İngilizce): METAPHORICAL REALIZATION OF THE 8TH GRADERS ABOUT EXAM CONCEPT IN TURKEY Öz (İngilizce): The targeted behavior, ability and knowledge in education are measured and evaluated through examinations. The main aim of the exams described as a measurement tool in the learning teaching process is to determine the level of achievement of the learners. When determining the level of attainment of the achievement a student, it is very important that the exam to be applied to the student is prepared in accordance with the development levels of the students. An examination, which takes into account the level of development of the pupils, is very important for achieving more reliable results in terms of the teacher in determining the learning level of the pupil's achievements. These exams are designed to measure students' levels and are an important step in the student's life. Because the results of the exams are important for effective continuity of the learning and teaching process. The exams are also effective in motivating students to study at the same time. Exam; Providing feedback for the teacher and the student together with incomplete and incorrect learning. The main purpose of this research is to reveal the mental imagery of the "exam" concept of middle school 8th grade students attending state and private schools through metaphors. The study group consists of a total of 290 students in the fall semester of 2016-2017 academic years in Ankara, İzmir, Malatya, Şanlıurfa, Adana, Trabzon and Bursa, of which 150 are women and 140 are male students. The data of the study, the students in the 8th grade students of the secondary school who are consulted within the scope of the research "Exam ............. Similar to, because ............. "Is achieved by completing the census. As a result of the research done, the mental imagery that the students have produced has caused their test anxiety