Yazar "Konan, Necdet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 33
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM PROGRAMLARINA KATILMIŞ MAARİF MÜFETTİŞLERİ, OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN BU PROGRAMLARIN ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(2016) Konan, Necdet; Bozak, Ahmet; Özdemir, TalipÖz: Avrupa Birliği Eğitim Programları kapsamında çok sayıda maarif müfettişi, okul yöneticisi ve öğretmen son yıllarda AB Ülkelerini ziyaret etmekte, bu ülkelerden çeşitli deneyimler elde ederek geri dönmektedir. Bu araştırmanın temel amacı AB Eğitim Programlarına katılmış olan kişilerin programlarına ilişkin bilgi düzeyleri ile katılma amaçlarının belirlenerek, katılımcıların kişisel ve mesleki gelişimlerine olan etkilerinin belirlemesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmış, veri toplama sürecindeyse yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırmada, analiz tekniklerinden betimsel analiz uygulanmıştır. Betimsel analiz içerisinde yer alan frekans analizi ile çözümlemeler yapılmıştır. Müfettiş, yönetici ve öğretmenlerin verdiği cevaplar sınıflandırılmaya çalışılmıştır. Cevapların sıklığına göre, ortak görüşlere dayalı başlıklar altında bir sınıflama ve bu sınıflamaya bağlı olarak frekans sıklığı ve çalışma grubunun sayısı tablolar halinde verilmiş ve katılımcılardan doğrudan alıntılarla desteklenmek suretiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Şanlıurfa ilinde AB Eğitim programlarına katılmış olan 8 maarif müfettişi, 9 okul yöneticisi ve 19 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda maarif müfettişleri, okul yöneticileri ve öğretmenler AB Eğitim programlarına genel olarak, yeni yerler görmek, farklı ülkeleri ve kültürlerini yakından tanımak için katıldıklarını; bu ziyaretlerin AB ülkelerindeki eğitim uygulamalarını tanıma ve Türkiye ile karşılaştırma olanağı sağladığını; ziyaretlerden sonra, AB hakkındaki görüşlerinin olumlu yönde değiştiğini belirtmişlerdir. Katılımcıların tamamı, bu tür çalışmalara, bilgi düzeylerini artırıp, mesleki gelişimlerine olumlu katkılar sağladığı için tekrar katılmak istediklerini belirtmişlerdirÖğe The Characteristics of a Learning School in Information Age(Elsevier Science Bv, 2010) Kis, Ali; Konan, NecdetFollowing the industrial age, we are in the age of information now, according to many scientists, in fact, it is the age of uncertainty. But one thing is certain; there is too much information to learn. As a result, there is a fundamental question that faces us today, as educators and as communities: What do children need to be learning today? and How do they need to be learning it? Learning school can be an answer to these questions. Schools as learning organizations may be the right choice to be able to live in questions age. 20th century schools do not seem to be appropriate for the answers of 21st century questions. Schools must have new characteristics to keep on its existence. In this paper, the characteristics of a learning school will be examined and listed. Qualitative research method will be used to determine the characteristics of a learning school. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Computer literacy levels of teachers(Elsevier Science Bv, 2010) Konan, NecdetThe purpose of this study is to determine the levels of teachers' computer literacy, which is a need for teachers especially in both reaching information and making the process of learning and teaching more effective. With this aim in mind, an inventory developed by the researcher was administered to 506 teachers in Malatya, Turkey, in the 2008-2009 academic years. The obtained results were analyzed using t test and one-way analysis of variance. At the end of the research, in terms of computer literacy levels, significant difference was found between the levels of male teachers and female ones, and teachers with high teaching experience and those with low teaching experience, and also teachers with high education level and those with low education level. In order to increase the computer literacy levels of teachers; a standard such as European Computer Driving License (ECDL) and the like must be determined, and teachers must be encouraged and supported to get this certificate. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Educational Supervisors' Locus of Control(Ani Yayincilik, 2013) Konan, NecdetProblem Statement: In social open systems, there are basically two determinants of organizational behavior: organizational and personal. The former is mostly related to the aim of the organization, the necessities of the work, whereas the latter is concerned with the traits of the employee. Various studies have focused on the traits of the employee along with their different dimensions. One of these is the locus of control, which can be measured and evaluated as a dimension of personal trait. Although there are some studies that were carried out with students, teachers, and principals regarding locus of control, so far no research has been done with educational supervisors who are crucial actors in the current educational process. Purpose of Study: The purpose of this study is to determine the locus of control of educational supervisors. Methods: The research consisted of 340 educational supervisors working in 18 cities, which are located in the fourth and fifth educational service regions of Turkey. The data collection tool consists of two parts. The first is General Information Form, which aims to collect personal information concerning educational supervisors. The second part is the 29-item Rotter's Internal-External Locus of Control Scale (I-E-LOC Scale), which aims to determine the locus of control of educational supervisors. In data analysis, techniques such as Kolmogorov Smirnov test, independent sample t-test, one way ANOVA, and Scheffe test were used. Findings and Results: According to the results, there was no significant effect of variables such as field, faculty, education level, teaching tenure, and incentives (p>.05) on locus of control of the participants. However, supervisory tenure did have a significant effect on locus of control (p<.05). Conclusions and Recommendations: It was determined that educational supervisors had a tendency to internal locus of control (M=9.09). Having an internal locus of control for an educational supervisor may contribute to the task performance, which is determined by legal regulations and ethical principles of the profession. In addition, it can create an environment that reinforces the tendency of having internal locus of control for the target population. To enable supervisors to have more internal locus of control, mainly two things can be suggested. First, applicants for supervisory positions should be chosen among already internal locus of control teachers and/or administrators. To realize this, some practices must be abolished. These practices are about the perceptions of unjust processes in which proficiency is not a criterion to be selected and appointed, and which can be manipulated and predictable. Second, another perception of supervisors may be changed. It is the perception that they play a role that is heavily dependent on external supervision during their task performances, in terms of authority they have. This perception can be positively changed during pre-service or in-service periods.Öğe Eğitim Fakültelerinde Kalite Algısı Ölçeği (EFKAÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2022) Konan, Necdet; Yılmaz, SalihBu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri ve mezunlarının (öğretmenlerin) bakış açısıyla sistem yaklaşımı çerçevesinde Eğitim Fakültelerinde kalite algısını ortaya çıkarmak için bir ölçek geliştirmektir. Ölçek geliştirme çalışmasında madde havuzu, ilgili alan yazın ve paydaşlardan açık uçlu sorular ile elde edilen verilerden yararlanarak araştırmacılar tarafından oluşturulmuştur. Uzmanlardan gelen dönütlerle düzenlenen veri toplama aracının açımlayıcı faktör analizi için 314, doğrulayıcı faktör analizleri için 784 olmak üzere toplam 1098 katılımcıya ulaşılmıştır. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçekte yer alan beşli Likert olarak derecelendirilmiş 72 maddenin dokuz faktörlü bir yapı oluşturduğu belirlenmiştir. Yapılan birinci ve ikinci düzey doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ölçeğin uyum iyiliği değerlerinin ve Cronbach alfa güvenirlik katsayısının kabul edilir düzeyde olduğu görülmüştür. Eğitim Fakültelerinde Kalite Algısı Ölçeği (EFKAÖ), sistem yaklaşımı çerçevesinde girdi-öğretmenlik mesleğinin teşvik ediciliği, öğretim elemanı, eğitici olmayan personel, sınıf; süreç-öğrenme ve öğretme, okul ve fakülte işbirliği, çıktı, dönüt ve çevre olmak üzere dokuz alt boyuttan oluşmaktadır.Öğe Güçlendirici Liderlik Ölçeğinin Eğitim Örgütleri İçin Türkçe’ye Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Malatya., 2018) Konan, Necdet; Çelik, Osman TayyarÖz: Bu araştırmanın amacı, Konczak, Stelly ve Trusty tarafından geliştirilen Güçlendirici Liderlik Ölçeği’ni eğitim örgütleri için Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Ölçeğin dil geçerliği çalışmaları yapılmış, dilsel eşdeğerliğe sahip olduğu görüldükten sonra, 2015-2016 öğretim yılında Malatya ilinde görevli 220 öğretmene uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi (DFA) sonucunda ölçeğin orijinalindeki altı faktörlü yapısının doğrulanamaması üzerine örneklem sayısı 421’e çıkarılarak istatistiksel analizler tekrar yapılmıştır. Ölçeğin tek faktörlü yapıdan yedi faktörlü yapıya kadar formları denenmiş ve üç faktörlü yapının kabul edilebilir uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda, okul müdürlerinin Güçlendirici Liderlik davranışlarını ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabilecek üç faktörlü Türkçe formu oluşturulmuştur.Öğe How Is Smartphone Addiction Related to Interaction Anxiety of Prospective Teachers?(Mdpi, 2018) Konan, Necdet; Durmus, Emine; Turkoglu, Duygu; Bakir, Asli AgirogluThe main purpose of this research is to determine the relationship between prospective teachers' smartphone addiction and interaction anxiety. For this purpose, quantitative research was carried out within the relational screening model. The population of the research was composed of senior students and pedagogical formation students from Inonu University Faculty of Education in Turkey. The sample consisted of a total of 330 prospective teachers, including 117 Faculty of Education and 213 pedagogical formation students. Data of the study were obtained via The Smartphone Addiction Scale-Short Version (SAS-SV) and The Interaction Anxiousness Scale (IAS). As a result of the research, it was seen that the scores of prospective teachers' on smartphone use was at the lower level and the scores of interaction anxiety were close to the lower level of anxiety. There was also a statistically significant positive correlation between prospective teachers' smartphone addiction and interaction anxiety.Öğe İlköğretim okulu müdürlerinin, EFQM liderlik kriterlerini gerçekleştirme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri(Milli Eğitim, 2013) Konan, Necdet; Kırbaç, Metin; Kış, AliÖz: Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin, EFQM liderlik kriterlerini ne düzeyde gerçekleştirdiklerine ilişkin öğretmen görüşleri- ni belirlemektir. Araştırmanın modeli, betimsel tarama modelidir. 2010 2011 öğretim yılında Erzurum ili merkez ilçelerinden Palandöken, Yakutiye ve Aziziye ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 3205 öğretmen, çalış- manın evrenini oluşturmaktadır. Bu evrenden 756 kişiye veri toplama aracı uygulanmıştır. Veri toplama aracını gönüllü ve yönergeye uygun biçimde eksik- siz olarak tamamlayan 557 kişi çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama aracı, katılımcı öğretmenlerin kişisel özelliklerini belirlemeyi amaçlayan beş soru ile Avrupa Kalite Yönetimi Liderlik Kriterleri Ölçeğidir. İstatistiksel analizler için T- testi ve ANOVA kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. İlköğretim okulu müdürlerinin EFQM liderlik kriterlerini ne düzeyde gerçekleştirdiklerine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyetlerine, branşlarına, öğrenim düzeylerine, mezun oldukları yükseköğrenim kurumu türlerine ve mesleki kıdemlerine göre istatis- tiksel anlamda farklılık göstermediği ve öğretmenlerin okul müdürlerinin EFQM liderlik kriterlerini çok düzeyinde ( X=3.62) gerçekleştirdikleri görüşün- de oldukları belirlenmiştir. Başlık (İngilizce): Teachers opinions on the realization level of EFQM leadership criteria for elementary school principals Öz (İngilizce): The aim of this research is to determine the opinions of teachers con- cerning to what extent elementary school principals realize EFQM leadership criteria. The research is a descriptive survey. The population of the study con- sists of elementary school teachers in Erzurum s central counties, Palandöken, Yakutiye and Aziziye. Of this population, 756 teachers were sent the data col- lection tool, and 557 teachers were chosen as participants, who completed the tool voluntarily and completely according to the instructions. Data collection tool of the research is European Quality Management Leadership Criteria Scale and five questions aiming to determine personal information of the participants. For statistical analysis, T-Test and ANOVA was used. Significance level was taken as .05. There was no significant difference for the variables like gender, field, education level, graduated faculty and professional tenure between the opinions of elementary school teachers related to which degree principals real- ize EFQM leadership criteria. It was also found that teachers believe principals realize EFQM leadership criteria at higher level ( X=3.62).Öğe İlköğretim okulu yöneticilerinin okuma alışkanlıkları(Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2013) Konan, NecdetÖz: Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim okulu yöneticilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Betimsel bir araştırma olan bu çalışmanın evrenini, Malatya ili Merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarında müdür ve müdür yardımcısı olarak görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Bunlardan araştırmanın veri toplama aracını gönüllü olarak yanıtlayan 141 i örneklemi oluşturmuştur. Çalışmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ve İlköğretim Okulu Yöneticilerin Okuma Alışkanlıkları adlı iki bölümden oluşan veri toplama aracı ile elde edilmiştir. İlköğretim okulu yöneticilerinin %46.8 i az okuyan okur tipi, %39 u orta düzeyde okuyan okur tipi, %14.2 si ise çok okuyan okur tipi olarak belirlenmiştir. Son bir ay içinde hiç kitap okumadıklarını ya da bitirdiği hiç kitap olmadığını belirten ilköğretim okulu yöneticilerin oranı % 56 dır. İlköğretim okulu yöneticileri, yeterince okumaya engel olan en önemli faktörler olarak %46.1 ile zaman bulamamayı ilk sırada, %24.8 ile okuma alışkanlığının yetersiz olmasını ikinci sırada belirtmişlerdir.Öğe İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri(2019) Konan, Necdet; Erkuş, Zeynep UmurÖz: Bu araştırmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mobbinge uğrama nedenleri ve başa çıkma yöntemlerine ilişkin algı düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Betimsel modelde olan bu araştırmanın çalışma evrenini Malatya ili Yeşilyurt ve Battalgazi merkez ilçelerinde görev yapmakta olan ilkokul ve ortaokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Kolayda ulaşılabilen örnekleme yolu ile belirlenen örneklem, araştırmaya gönüllü katılan 153 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak için İş Yerinde Duygusal Yönden İncitilme (Yıldırma) Anketi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların algılarına göre mobbingin nedenlerinin mağdurdan değil, okul ikliminden veya kültüründen kaynaklandığı, mobbing ile mücadele yöntemleri arasında okulu değiştirme ve incitici davranış yapanlarla karşılaşmamaya özen gösterme ifadelerinin ön plana çıktığı görülmüştür.Öğe İnönü üniversitesi öğretim elemanlarının a.b. eğitim programlarından erasmus’a ilişkin bilgi ve görüşleri(2012) Kış, Ali; Konan, NecdetÖz: Bu çalışmanın amacı öğretim elemanlarının genelde AB Erasmus programı özelde ise bu programın personel hareketliliği bölümüne yönelik bilgi ve görüşlerinin saptanmasıdır. Betimsel tarama modelindeki bu araştırmanın evreni İnönü Üniversitesi fakültelerinde görev yapan 1129 öğretim elemanı, örneklemi ise tabakalı ve seçkisiz olmak üzere iki aşamalı olarak belirlenen 155 öğretim elemanıdır. Araştırmanın veri toplama aracı 23 sorudan oluşan ankettir. Verilerin analizinde frekans, yüzde tabloları ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları öz olarak şunlardır: Öğretim elemanlarının önemli bir bölümünün Erasmus konusunda bilgi eksikliği vardır. Erasmus’a ilgi açısından bakıldığında ise erkekler kadınlara göre biraz daha ilgilidirler. Fen Bilimleri alanındaki öğretim elemanları Sosyal ve Sağlık Bilimlerindekilere göre Erasmus ile göreceli olarak daha yakından ilgilidir. Öğretim elemanlarının çoğunluğu Fakülte ve AB Ofislerinden bilgilendirmeyi tercih etmektedirler.Öğe Lise Öğrencilerinin AB Gençlik Programı’na İlişkin Görüşleri(İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi;Dr., Turgut Özal Anadolu Lisesi, Malatya, 2014) Konan, Necdet; Bakır, Aslı AğıroğluÖz: Bu çalışmanın amacı; Avrupa Birliği (AB) Gençlik (Youth) Programı'nın ve bu kapsamda gerçekleştirilen projelerin hedef kitle yaş aralığında bulunan lise öğrencileri arasındaki bilinirlik düzeyini saptamaktır. Araştırmada, genel tarama (survey) modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, farklı lise tiplerinde (Anadolu, Anadolu Meslek, Meslek, Fen, Genel) eğitim gören öğrencilerdir. Araştırmanın örneklemini ise her okul türünden 60'ar olmak üzere toplamda 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan "AB Gençlik Programı Anketi" kullanılmıştır. Verilerin incelenmesi sonucunda, öğrencilerin AB Gençlik Programı ve bu kapsamda yürütülen projeler hakkında çok az derecede bilgi sahibi oldukları belirlenmiştirÖğe M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın analizi(İnönü Üniversitesi, 1993) Konan, NecdetYARGI VE ÖNERİLER Bu bölümde, sırasıyla, araştırmanın bir özeti yapılmakta, ulaşılan bulgular ve bulgulara dayalı olarak geliştirilen öneriler yer almaktadır. Bu araştırma ile, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın yasal düzenlemelerde belirtilen görevlerinde ve örgüt yapraında meydana gelen değişmelerin tarihsel evrimi, hangi konularda kararlar aldığı ve yasal düzenlemelerin gereklerininin ne oranda yerine getirildiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için iki grup veri toplanmıştır. Birinci grup veriler; Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın bugünkü durumunun daha sağlıklı bir biçimde değerlendirilmesine olanak vereceği düşüncesi ile Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın evrimine ilişkin bilgiler ve kuruluşundan 1992 yılına kadar geçen süre içerisinde alınan kararlara ilişkin.bilgilerden oluşmaktadır. Bu grupta yer alan verilerin elde edilmesi amacıyla TT.K.B.'nı konu edinen yayınlar, TT.K.B.'nca yapılan yayınlar ve T.T.K.B, arşivinde var olan kayıt ve belgeler ile yasal dokümanlar incelenmiştir. İkinci grup veriler ise; Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ile ilgili yasal düzenlemelerin gereklerinin ne oranda yerine getirildiğine ilişkin olarak Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığfnda görev yapan Başkan, Kurul Üyeleri, Daire Başkanları, Kurul Uzmanları, Şube Müdürleri ve Eğitim Uzmanlarının görüşlerinden oluşmaktadır. Bu grupta yer alan veriler Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığıyla ilgili yasal düzenlemelerin gereklerinin ne oranda yerine getirildiğinin belirlenebilmesini olanaklı kılmak amacıyla geliştirilen ankete, örneklemi oluşturan kişilerin verdikleri yanıtlardan elde edilmiştir. 137 Araştırmanın evreni, bilgi toplama aracı olarak geliştirilen anketin uygulandığı tarihlerde görevde bulunan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Başkanı, Kurul Üyeleri, Daire Başkanları, Kurul Uzmanları, Şube Müdürleri ve Eğitim Uzmanlarından oluşmaktadır. Evrenden örneklem belirlenmesi yoluna gidilmemiş, bilgi toplama aracı olarak geliştirilen anketin uygulandığı tarihlerde görevde bulunan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Başkanı, Kurul Üyeleri, Daire Başkanları, Kurul Uzmanları, Şube Müdürleri ve Eğitim Uzmanlarının tümü araştırma kapsamına alınmıştır. Ancak, evreni oluşturan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı çalışanlarının bir kısmının anketin uygulandığı tarihlerde çeşitli nedenlerle izinli oldukları, anketi yanıtlamadıkları veya yönergeye uygun olarak yanıtlamadıkları görülmüştür. Böylece evrenin kendi kendini örneklediği kabul edilmiştir. Bunun sonucunda araştırmanın örneklemini 93 Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı çalışanı oluşturmuştur. Anket aracılığıyla elde edilen verilerin istatiksel çözümlemesinde SPSS (Statistical Package for the Social Scinences) paket programından yararlanılmıştır. Anketin ikinci ve üçüncü bölümünde yer alan toplam 59 soru için, yanıt olarak, "hiç", "az", "orta", "çok" ve "tam" seçenekleri oluşturulmuştur. İstatiksel çözümlemelerde kullanılmak üzere bu seçeneklere sırasıyla birden beşe kadar puan verilmiştir. Oluşturulan beş boyut üç bağımsız değişkene göre tek tek ele alınarak çözümlenmiştir. Anket sonucu elde edilen bilgiler önce her boyut için bağımsız değişkenlere göre ortalama puan ve standart sapma değerleri çizelgeler halinde verilmiş daha sonra ise ortalama puanlar arasındaki farkın anlamlılığı "tek yönlü varyans analizi" yöntemi ile saptanmıştır. Varyans analizinin sonucunun anlamlı çıkması halinde, farklılığın hangi alt gruplar arasında anlamlı olduğu t testi ile sınanmış ve sonuçlar gerekli durumlarda yorumlanmıştır. Değerlendirmelerde anlamlılık düzeyi.05 olarak benimsenmekle birlikte.01 düzeyinde anlamlı bir farklılık saptandığında bu durum da ayrıca belirtilmiştir. Araştırmada aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. T.T.K.B. çalışanlarına ilişkin veriler, T.T.K.B.'nın üstlendiği işgörüler açısından incelendiğinde, bürokrasinin temel kurallarından biri olan "bir göreve personel atamada temel ölçüt, görevin öngördüğü bilgi, beceri ve deneyim olmalıdır" ilkesine uyulmadığını göstermektedir.Öğe The Mediator Role of Interaction Anxiety in the Relationship between Social Support Perception and Smartphone Addiction(Nesibe Aydin Education Inst, 2019) Konan, Necdet; Celik, O. TayyarPreservice teachers prepare for a profession that requires intense communication and interaction. They are expected to gain competencies in their profession in this process. These competencies include the technical knowledge particular to the profession, and communication and social skills. It is thus important to investigate the factors that affect the academic and social interaction, the learning environment and the psycho-social development of university students, and in particular, preservice teachers. This study aims to investigate the relationship among preservice teachers' social support perceptions, interaction anxiety and smartphone addiction. The students from the faculty of education and the students with the pedagogical formation training in Inonu University during the 2017-2018 academic year constituted the population of the study and the participants were 496 preservice teachers who were selected from this population using the random sampling technique. Hypotheses were developed to investigate the relationship among the research variables. After testing the hypotheses, the results indicated that the preservice teachers' social support perceptions and interaction anxiety significantly predicts their smartphone addiction, that their social support perceptions significantly predict their interaction anxiety, and that their interaction anxiety has a mediator effect on the relationship between their social support perceptions and smartphone addiction.Öğe A Meta-analysis of Gender Differences in terms of Teacher Views on the Instructional Leadership Behavior of Principals(Edam, 2014) Kis, Ali; Konan, NecdetThe main aim of this study was to gather teachers' views to determine the effect size of gender differences on the instructional leadership behavior of school principals. The standardized mean difference (SMD) was calculated to measure the effect size in this study. An initial search yielded 126 studies on the research topic, which consists of master theses, doctoral theses, and conference proceedings. After a detailed inclusion process, 38 studies, having data according to coding protocol, were included in the meta-analysis. The total study sample was 15,280 teachers of which 7,236 were males and 8,044 were females. The calculated effect size (SMD) for the random effect model was d = 0.048 [0.001 - 0.094], which indicated with statistical significance that male teachers were favored more.Öğe Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Politikalarına İlişkin Okul Yöneticileri ve Öğretmen Görüşleri(2019) Konan, Necdet; Bozanoğlu, Büşra; Çetin, Remzi BurçinÖz: Milli Eğitim Bakanlığı, teftiş sistemini son olarak 20.08.2017 tarih ve 30160 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren MEB Teftiş Kurulu Yönetmeliği ile güncellemiştir. Bu çalışmanın amacı söz konusu yönetmelik değişikliğinin ardından, MEB teftiş politikalarına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla nitel bir araştırma yürütülmesi planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Malatya’da görev yapan 36 katılımcı oluşturmuştur. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “MEB Teftiş Politikalarına İlişkin Okul Yöneticileri ve Öğretmen Görüşleri” adlı yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Katılımcıların çoğu mevcut uygulamanın bu haliyle devam etmemesi gerektiğini belirtmiş, MEB teftiş politikalarının değişiminde göz önünde tutulması gereken en önemli faktör olarak “öğretmen görüşlerini” göstermiştir. Eğitim sistemimizin düzenli biçimde işlemesi, paydaşların güven sorunu yaşamaması, belirsizliklerin giderilmesi, MEB teftiş politikalarına yönelik değerlendirme sürecinin, alanında uzman yöneticiler ve okul paydaşlarının da katılımı ile yeniden gözden geçirilmesi, standart ve kalıcı politikaların oluşturulması gerekli görülmektedir.Öğe Öğretmen adaylarında sosyal kaygı(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011) Yıldırım, Taşkın; Çırak, Yüksel; Konan, NecdetBu çalışma ile gelecek nesli yetiştirme misyonu üstlenecek olan öğretmen adaylarının (Eğitim Fakültesi öğretmenlik programı birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri) sosyal kaygı düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyleri, öğrenim türleri ve öğrenim gördükleri bölüm/programlar açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir tarama çalışması şeklinde düzenlenmiştir. Bu çalışma 2008–2009 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmenlik programı birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanterinin Sosyal İçe Dönüklülük alt ölçeği kullanılmıştır. Kız öğretmen adaylarının sosyal kaygı düzeyleri erkek öğrencilere göre, birinci sınıf öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin dördüncü sınıf öğrencilerine göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının sosyal kaygı düzeylerinin öğrenim türlerine ve öğrenim gördükleri bölüm/program türlerine göre anlamlı düzeyde fark göstermediği bulumuştur.Öğe ÖĞRETMEN PERFORMANS DEĞERLENDİRMEYE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: BİR KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMASI(2018) Konan, Necdet; Yılmaz, SalihÖz: Bu araştırmanın temel amacı, okul müdürlerinin öğretmenlerin perfor-mansını değerlendirmede kullandıkları ölçütlere ilişkin öğretmen görüşlerini be-lirlemektir. Bu çalışma karma yöntemde bir araştırmadır. Araştırmanın katılımcı-ları maksimum çeşitlilik örnekleme yoluyla belirlenen ilkokul, ortaokul ve lisede görevli toplam 188 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel bulguları, kullanılan performans değerlendirme maddelerinin genel olarak ‘çok’ uygun bulunduğunu; performans değerlendirmenin uygunluğuna yönelik katılımcı puanlarının cinsiyet, branş, kıdem ve geçirilen ders denetimi sayısı değişkenleri açısından anlamlı bir fark göstermediğini; sadece okul türü değişkeni açısından anlamlı bir fark gösterdiğini ortaya çıkarmıştır. Lisede çalışan öğretmenler, il-kokul ve ortaokulda çalışan öğretmenlere göre öğretmen performans değerlen-dirme ölçütlerini daha uygun bulmaktadırlar. Diğer yandan araştırmanın nitel bulguları öğretmen performans değerlendirmeleri hakkında öğretmenlerin ço-ğunlukla olumsuz görüş taşıdığını göstermiştir. Araştırma sonucunda, perfor-mans değerlendirme ölçütlerinden ziyade değerlendirmeyi yapan okul müdür-leri ile ilgili objektiflik, denetim yeterliği gibi konularda sorunların yaşandığı ve bazı olumsuzlukların ortaya çıktığı anlaşılmıştır. Bunun yanında bazı durumsal ve olumlu yönler de katılımcılar tarafından ifade edilmiştir.Öğe Öğretmenlerin okuma alışkanlıkları(Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013) Konan, Necdet; Oğuz, VuslatÖz: Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin okuma alışkanlıklarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Genel tarama modelindeki bu araştırmanın evrenini Malatya ili Merkez ilçede bulunan ilköğretim ve orta öğretim okullarındaki öğretmenler; örneklemini ise bu evrenden seçkisiz olarak belirlenen 463 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Öğretm enlerin Okuma Alışkanlıkları anketi kullanılmıştır. Veriler, Kay -Kare Testi (Chi-Square Test x2) ileanaliz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öğretmenlerin % 59?unun düzenli olarak kitap okumadığı; % 55.1?inin bir önceki yıl 5?den az kitap okuduğu; yeterince okumaya engel olan en önemli faktör olarak % 50.5 ile zaman bulamamayı, % 26.8 ile okuma alışkanlığının yetersiz olmasını gösterdikleri belirlenmiştir. Başlık (İngilizce): Reading habi ts of teachers Öz (İngilizce): he main purpose of this study is to determine the opinions of teachers concerning to their reading habits. The population of this general survey study consists of teachers from primary and high schools in the central district of M alatya; the sample consists of 463 teachers, randomly chosen from the population. "Teachers' Reading Habits" questionnaire was used as data collection tool. Data were analyzed using "Chi -Square Test X2. As a result of the analysis, it was determined that 59% of teachers hadnot read books regularly; 55.1% had read fewer than 5 books the previous year; as the most important factor preventing enough reading was unable to find time with 50.5%, poor reading habit with 26.8%.Öğe Okul Müdür Yardımcısı Görevlendirilmesine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri(Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2017) Konan, Necdet; Yılmaz, Salih; Bozanoğlu, BüşraÖz: Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de okul müdür yardımcısı olarak görevlendirilme ölçütleri, süreci ve bunların olası sonuçlarına ilişkin okul müdürü, müdür yardımcısı ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için araştırma, olgubilim deseninde nitel yöntemle yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, maksimum çeşitlilikle belirlenen beş okul müdürü, beş müdür yardımcısı ve beş öğretmen olmak üzere toplam on beş katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu aracılığı ile elde edilmiştir. Bu görüşme formu ile müdürlerin müdür yardımcılarını seçmesine ve müdür yardımcıların seçiminde aranması gereken özelliklere ilişkin görüşlerin ayrıntılı olarak belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırmada müdür yardımcısını okul müdürünün seçmesi hakkında katılımcıların büyük çoğunluğunun olumlu görüş paylaştığı belirlenmiştir. Müdür görevlendirmeleri hakkında ise katılımcıların tümü olumsuz görüş bildirmiştir. Müdür yardımcılarının en çok okula katkı sağlama, iletişim ve sosyal ilişkilerde iyi olma, birlikte uyum içinde ve takım olarak çalışabilme, yöneticilik ve liderlik becerileri gibi özelliklere sahip olması gerektiği katılımcılar tarafından ifade edilmiştir. Müdür yardımcısı atamalarının takım kurma, eşgüdüm, işbirliği ve uyumu arttırma, işlerin daha rahat yürümesi gibi olumlu sonuçlara yol açabileceği görüşü belirlenmiştir. Bununla beraber duygusal davranma, minnet duygusunun oluşması, istekleri geri çevirememe, işlerin bir kişiye yıkılması, dış müdahaleler gibi olumsuzlukların da ortaya çıkabileceği ileri sürülmüştür