Özet:
"Acı Kavramının Görsel İmgeye Dönüşümü Süreçleri ve Uygulamalar" konusu incelenirken, konu, insanın öteki üzerinde bıraktığı kalıcı iz olarak sınırlandırılmıştır. Acı konusu felsefe, psikoloji, din ve kavram boyutunda incelenerek konunun düşünsel yapısı oluşturulmuştur. Plastik sanatlarda acı konusu dönemlerin özgül koşullarında sanatçılar tarafından nasıl ele alındığı araştırılmıştır. Dönemlere ait örnek resimler seçilerek, resim çözümlemeleri yapılmıştır. Acı insanla vardır. Mutluluğun karşı kutbu olan acı, insanın tüketemediği, insanın istenci dışmda gelişen ve insana olumsuz dış etki olarak yaşatılan bir durumdur. Tez konusu olan acı kavramının insan yaşantısı ile başladığı, töz ve tin bütünlüğü gösteren insanın yaşam sürecinde acı ve mutluluk gibi iki soyut kavramı sürükleyip getirdiği üzerinde durulmuştur. Tez konusunu oluşturan resimler iki gruba ayrılmıştır. Birinci grup resimler dolaysız anlatım seçilerek dikey tuval düzleminde özel nesneler kullanılarak yapılan resimlerdir, ikinci grup resimler ise genelde yatay tuvaller kullanılarak yapılan resimledir. Dolaylı anlatımın seçildiği bu resimlerde tablet, tortu, sonsuz zaman kavramları üzerinde durularak, birinci grup resimlerde kullanılan özel nesnelerle bağlantı kurulmaya çalışılmıştır. İki gruptan oluşan resimlerde karışık teknik uygulanmıştır. Malzeme olarak yağlı boya, akrilik, mat boya, talaş, un ve ağaç tutkalından yapılmış hamur ve özel nesneler kullanılmıştır. m Farklı ölçülerde 10 ayrı resimde kurgu ve renk bütünlüğü içinde sonuca varılmıştır. Tez konusunu oluşturan resimlerin plastik çözümlemelerinde, düz yüzeyler, yalın kurgular, görsel simge ve imgeler kullanılarak düşüncenin ön plana çıkması amaçlanmıştır. Renk seçimi ve kurgunun yapılanması da bu düşünceden hareketle ortaya çıkmıştır. T.C. YÜKSEKöaSEÎî! Iv WlitflANTASYQN İEBHEZİ